بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش اموزی

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. بازدیدکنندگان محترم جهت هر گونه سوال در مورد محصولات با شماره 01(530)7984826 در تلگرام در ارتباط باشید مشتریان محترم در صورت ناموفق بودن در خرید با شماره بالا در ارتباط باشید تا فایل مورد نظر ایمیل و ارسال گردد

مباني نظري تكنولوژي آموزشي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 211

 

كليات

تعريف تكنولوژي آموزشي

تكنولوژي آموزش در طول سالهايي كه كارشناسان آن را به كار برده‌اند، دستخوش تغييراتي شده است ك علاوه بر تغيير در جنبه‌هاي ظاهري، در محتوا و معناي آن نيز تغييرات رخ داده است. براي درك بهتر تعريف و معناي اصطلاح تكنولوژي آموزشي، لازم است به معناي هر يك از واژه‌هاي تشكيل دهنده آن توجه كنيم.

الف) تعريف تكنولوژي

شناخت دقيق تعريف، موضوع و قلمرو رشته تكنولوژي آموزشي تا حدود زيادي به ريشه‌يابي كلمه تكنولوژي بستگي دارد. اين واژه از كلمه تكنولوژيا در يوناني به معناي انجام دادن سيستماتيك يك هنر يا حرفه گرفته شده است. بخش اول اين كلمه (techno) تلفيقي از معناي يك هنر و يك فن مشتمل بر دانش مربوط به اصول و توانايي دستيابي به نتايج مورد نظر است. به عبارت ديگر فن به معناي مهارتهاي عملي مانند دانستن و انجام دادن است. ريشه كلمه (logos) نيز به معناي استدلال، تبيين، اصل و ارائه دليل است. بنابراين تكنولوژي به معناي بكارگيري مستدل با منطقي دانش خواهد بود.

بنابراين تكنولوژي به معني هر گونه مهارت عملي است كه در آن از نتايج و يافته‌هاي علمي استفاده مي‌شود. به عبارت ديگر، تكنولوژي به معني دانش كاربردي در مقابل علم محض است. اين كلمه در اصل از دو كلمه «تكنيك و لوژي» تشكيل شده است. «تكنيك» به معناي انجام دادن ماهرانه هر كار و «لوژي» - معادل پسوند «شناسي» و به معناي «علم و دانش» است. بنابراين، تكنولوژي را مي‌توان روش شناسي يا دانش و علم به روشهاي ماهرانه انجام دادن امور دانست، اين معناي دوم چيزي است كه واژه تكنولوژي بيشتر براي بيان آن به كار رفته است.

دانش تكنولوژي داراي مفاهيم، قواعد و ساختار و تغييرات خاص خود است كه برخاسته از، و نهفته در فعاليت انساني است. در مقابل دانش محض يا دانش علمي كه به بيان جهان طبيعي و پديده‌هاي موجود در آن مي‌پردازد، دانش تكنولوژيك درباره روشهاي انجام دادن امور است، كه از طريق فعاليت تعريف مي‌شود و با فعاليت به وجود مي‌آيد و به كار گرفته مي‌شود.

ب) تعريف آموزش از ديدگاههاي مختلف

كلمه «آموزش» و اضافه شدن آن به تكنولوژي به توضيح بيشتري نياز دارد، آموزش چيست؟ آيا توضيحات شفاهي فرد به فرد يا افراد يا گروهش از شاگردان را مي‌توان آموزش ناميد؟ آيا اينكه معلم كتاب يا جزوه‌اي در اختيار شاگرد قرار دهد معناي آموزش مي‌دهد؟

آموزش از ديدگاههاي مختلف تعاريف گوناگوني دارد. در اينجا به بررسي نظريه‌هاي چند تن از صاحبنظران تعليم و تربيت پرداخته و پس از جمع بندي اين نظريه‌ها تعريف جامعي از آموزش ارائه خواهيم داد.

دوبوا، آموزش را «مرتب و منظم كردن دقيق محيط فراگير به منظور دستيابي به نتايج مورد نظر در وضعيتهاي مشخص» تعريف كرده است. اين تعريف گرچه بسيار كلي است، به نكات متعددي مانند دانشهاي قبلي او يا انگيزه و نياز او به يادگيري، منظور نشده است.

برونر معتقد است در آموزش بايد به چهار سوال مهم پاسخ داده شود:

1- پيش فرضها و پيش دانسته‌هاي فراگير كدامند؟


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
54_781270_2544.zip131.7k





نظرسنجی

نحوه ی آشنایی شما با فروشگاه یونی سل فایل ؟؟؟
کدام یک نیاز شما در این فروشگاه است؟
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟