بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش اموزی

پرفروش ترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. بازدیدکنندگان محترم جهت هر گونه سوال در مورد محصولات با شماره 01(530)7984826 در تلگرام در ارتباط باشید مشتریان محترم در صورت ناموفق بودن در خرید با شماره بالا در ارتباط باشید تا فایل مورد نظر ایمیل و ارسال گردد

تحقیق درباره بررسی خلاقيت

تحقیق درباره بررسی خلاقيت

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*

فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت)

 تعداد صفحه12

بخشی از فهرست مطالب

چرا بايد موضوع خلاقيت رادركودكان مطالعه كرد؟

 

عوامل مؤثر درشكوفايي خلاقيت كودكان

 

فرآيند خلاقيت

 

ب ـ مرحله نهفتگي يا پختگي

 

د ـ مرحله مرور ياتكرار

 

موانع رشد خلاقيت

 

1- نحوه نگرش دانش آموزان

 

3- كمبود پشتكار وتحمل اندك دانش آموزان

 

8- تأكيد زياد برپيشگيري

 

9- تأكيد بيش ازحد برنقش جنسيت

 

4- محدود كردن كنجكاوي كودكان

 

5- سركوب خيال بافي كودكان

 

6- تأكيد زيادبر نمره امتحاني

 

10- تأكيد زياد بردروس نظري

مقدمه خلاقيت چيست ؟

خلاقيت برحسب فرايندتوليد،شخص ابتكاركيفيت بالا وتوليدي ناب (در فرايندي بين فردي ودرون فردي )نيز تعريف شده است در پرورش خلاقيت كودكان ، بايد برمفهوم فرآيند ، كه همان رشد وپرورش انديشه هاي ابتكاري است ، تأكيد كرد . زيرا ابتكار اساس توان خلاق محسوب مي شود .وقتي مي خواهيم بفهميم كه منظور ازفرآيند چيست ، بهتر اين است كه ابتدا همان طور كه گيلفورد بيان كرده است ، بين تفكر همگرا وتفكر واگرا تفاوت قايل شويم .مسائل مربوط به تفكر همگرا غالباً يك جواب درست دارند ؛درحاليكه مسائل مربوط به تفكر واگرا مستلزم ارائه راه حلهاي متعدد به همت حل كننده است كه البته بايد خيلي نو وبديع ،باكيفيت بالا وقابل اجرا باشد .

 

براي اين كه درك درستي ازخلاقيت كودكان به دست آوريم بايد خلاقيت را ازهوش تميز دهيم، وارد ،اظهارات نگران كننده اي درباره اين كه آيا بايد خلاقيت كودكان را ازساير توانايي هاي شناختي آنان تميز داد ، بيان كرده است.

 

مطالعات اخيرنشان مي دهد كه عناصرخلاقيت،با هوش تفاوت واقعي دارند . اصطلاح "سرآمد"غالبا براي نشان دادن افراد داراي هوش بهربالا بكار مي رود .اما والاچ اعتقاد دارد كه هوش وخلاقيت مستقل ازهم اند وكودكان بسيار خلاق هم مي توانند باهوش باشند وهم نباشند.

 

خلاقيت ازحدي كه توصيف شد فراتر مي رود وبا قريحه هاي موسيقيايي وهنري نيز ارتباط پيدا مي كند.ازاين منظر قريحه يعني دارا بودن درجه عالي از مهارت هاي فني فردي كه دريك زمينه تخصص يافته است ، بنابراين يك هنرمند مي تواند بطور شگفت انگيزي صاحب مهارت هاي فني باشد ؛ اما ممكن است درايجاد هيجان ازطريق يك تابلو نقاشي موفق نباشد .خوب است كه بدانيم خلاقيت براساس شواهد موجود فقط درقالب موسيقي هنر ، يا نويسندگي ظاهر نمي شود ؛بلكه درتمام فضاي آموزشي ، علمي ، اجتماعي وساير حوزه ها قابل رؤيت است .اكثر ابزارهاي اندازه‌گيري خلاقيت به سنجش سيالي انديشه مي پردازند . تكاليف مربوط به سيالي انديشه نيازمند آن است كه كودكان براي پاسخ به يك مسأله خاص ، پاسخ هاي زيادي بدهند ؛ نظير آنچه درتكنيك يورش مغزي انجام مي شود.به طور كلي سيالي انديشه شاخص مهمي در فرآيند خلاقيت تلقي مي شود.امكان دارد درتكاليف يورش مغزي پاسخ هاي كودكان عادي يا ابتكاري باشد ؛ ولي با ادامه كار ، توان خلاقه كودكان افزايش مي يابد .به اين ترتيب وقتي ازكودك 4ساله اي مي خواهيم كه تمام چيزهاي قرمز رنگ رانام ببرد،درمي يابيم كه او نه تنها قادر است واگن‌ها ، ماشين هاوميوه ها رانام ببرد؛ بلكه به آبله مرغان ودست سرمازده نيز اشاره خواهد كرد.

 

درپرورش خلاقيت كودكان بايد به فرآيند يعني توليد انديشه هاتوجه كرد.فردبزرگسالي

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
10_677678_7466.zip13.1k





نظرسنجی

نحوه ی آشنایی شما با فروشگاه یونی سل فایل ؟؟؟
کدام یک نیاز شما در این فروشگاه است؟
قیمت های محصولات فروشگاه را چگونه میبینید؟